Ganz gut
Bin bei wirex jetzt 3 Jahre Kunde und hatte noch nie probleme. Weder mit kyc oder anderen .
Überweisung usw klappt alles super ,Umtausch in diverse kryptos auch absolut problemlos . Bezahlen mit Karte auch ohne Probleme . Geld abheben am Automaten ist auch problemlos möglich.
Ich persönlich kann die Probleme anderer hier nicht nachvollziehen.
Wichtig ist aber das Bargeld Einzahlungen und Auszahlung immer identisch mit dem Kontoinhaber sein müssen ... Des steht in deren Statuten drin .
Matze
| 05.12.2023 - 19:04
WireX sperrt grundlos Konto. SCAM?
Ich kann seit 8 Wochen nicht mehr auf mein Konto bei WireX zugreifen. Ein klarer Grund wird nicht genannt. Angeblich muss mein Konto untersucht werden.
Keine Zeitangabe wann ich wiedeR auf mein Kontozugreifen kann, noch setzt sich jemand mal konkret mit mir in verbindung. Die Mails die ich erhalte, scheinen von einer KI generiert zu sein.
Völlig unseriös diese Vorgehensweise. Wer noch auf sein Kontozugreifen kann, sollte schnellstens sein Geld da weg holen.
Wirex SCAM!
I recently had the unfortunate experience of using Wirex for USDT transfers, and I must say that my encounter with their services has been nothing short of a nightmare. I initiated two separate transfers totaling 40,000 USDT to my Coinbase and KuCoin wallets on the Ethereum blockchain. However, what followed was a series of delays, unhelpful customer support, and a complete lack of transparency.
After a few hours of waiting, the transfers were marked as "SENT" in the Wirex app. But that's where the progress ended. Despite their claims of the transfers being successful, I received no confirmation or transaction hash on the blockchain to support their assertions. To make matters worse, the support team was incapable of providing any meaningful assistance or evidence of the transfers' completion.
In a desperate attempt to find answers, I resorted to checking my wallet addresses on the Blockchain Explorer, only to discover that there were no pending or completed transactions to either of my wallets. This revelation raised serious concerns and strengthened my suspicion that Wirex may be engaged in fraudulent activities.
I cannot emphasize enough how disappointed and frustrated I am with Wirex's handling of this situation. Financial institutions should uphold the highest standards of accountability and customer service, especially when dealing with substantial sums of money. Unfortunately, Wirex has failed on both fronts.
Moreover, my research revealed that I am not alone in facing such issues. Numerous reviews and reports on platforms like Reddit highlight similar problems, indicating a widespread problem with Wirex's services. It is deeply troubling that a company operating in the financial sector appears to be operating with questionable integrity.
I strongly advise others to steer clear of Wirex to protect themselves from potential scams or even the risk of losing their hard-earned money. If this is the level of service and reliability Wirex offers, it is evident that they cannot be trusted.
I hope that Wirex takes immediate action to address these grievances and rectify the situation for those affected. To regain the trust of their users, they must improve transparency, provide accurate information, and promptly resolve any outstanding issues.
In conclusion, my experience with Wirex has been absolutely dismal. I cannot recommend their services and urge others to choose alternative, more reputable platforms for their cryptocurrency and financial needs.
A. Amiryan
| 02.11.2023 - 19:18
Stay away
If you deposit money (even cryto) they start asking you for lots of documents about source of funds / income and then asking you again for a multiple forms of proof of address and identity verification and finally close / block / freeze your account and since they have a super slow support service you cannot even access your funds or withdraw to another bank account or wallet in a timely manner!
STAY AWAY
Anonym
| 30.10.2023 - 21:59
Verbrecher 2200,— € sind weg
Wirex hat mein Konto ca. 2200,— € einfach auf Null gestellt - Geld ist weg - einfach als Gebühr verbucht - das heißt im letzten Monat noch Guthaben von 2209,— € im darauf folgenden Monat 2200,— € Gebühren erhoben, sonst waren es ca 15 € im Monat - Guthaben nun 0,00 € - Wirex antwortet auf keine einzige Mail - Das sind Diebe und Betrüger —— Verbrecher !!!
Wolfgang
| 26.10.2023 - 0:50
Eher ein Scam
Wirex friert ohne Begründung das Konto ein und der Support ist nicht existent
Klaus S
| 25.10.2023 - 12:58
Konto Sperre
Es wurde nach dem ich Geld einbezahlt hab und meine Tel nr ändern musste einfach mein Konto gesperrt! Ich erreiche keinen und wer Support Antwortet nicht egal wie oft man schreibt. Finger weg von Wirex, schlechter vom Support geht es gar nicht mehr und es scheint vielen so zu gehen.
Manu2023
| 19.10.2023 - 7:46
Terms und konditions
Bei längerer Inaktivität 0.003 btc PRO TAG = 75 Euro derzeit. storage Gebühr.
INNCREDIBLE!!!!! THEY JUST ROBBED ME AND DONT WANT UNBLOCK!!!!
IIIINCREDIBLE!!! I AM SO EXTREM ANNOYED YOU CANNOT BELIEVE!!! AND EVEN MORE THEY APOLOGISE WITHOUT END BUT JUST DONT LEARN FROM HER MISTAKES AND JUST DONT OPEN MY ACCOUNT AND JUST DONT CORRECT HER TECHNICAL ISSUES AND JUST DAMN REFUND MY 15 000 EUROS ETC.! I SPENT 100 HOURS OF TIME FOR STUDY THAT SHI AND NOW I SCAMMED TOTALLY!!! JUST ONE PERSON NAME "ANASTASIA" IS THE ONLY SUPPORT!!! THE "VIEWER" OF THE DOCUMENTS HAS "NO NAME"! ALTHOUGH IT HAS TAKEN ALREADY 1 MONTHS JUST TO VIEW MY ID CARD TO OPEN ACCOUNT THEY NOW JUST HAS WAIT THAT I SAVED MONEY OF 15000 EUR WITHIN 5 MONTHS AFTER THEY CATCHED AND ROBBED IT!!! NOW THEY ASKS FOR PAPER AND THEY DONT ACCEPT THEM OFFICIAL LAWFUL DOCUMENTS WHICH ALL BANKS ETC. ACCEPTED IN GERMANY AND EUROPE BEFORE!!! IF YOU WANT TO LOSE 100 HOURS OF YOUR LIFETIME AND ALL YOUR MONEY THEN JUST TRUST THEM!!!! MY GERMAN LAWYER CONTACTED THE BRITISH LAWYER NEXT TO THE CORNER OF THIS ROBBER COMPANY AND THEY WILL HAVE THE BIGGEST STRESS IN HER LIFE, I SWEAR!!!!!!!!!! I ALSO SHARE HOW SOON IN WHOLE WWW EVERYWHERE WITH LAWYERS ASSISTANCE ABOUT WIREX AND ALL WHO WILL SEARCH "WIREX" THEY WILL FIND OUR REVIEWS AT THE HIGHEST POINT!!! I WILL UPDATE THIS WITH MUCH MUCH MORE DETAILS AND POINTS SOON IF THIS ROBBER DONT FINALLY UNBLOCK VERY SOON!!!!!!!!!!!!!!!!! NOBODY AS THE PUBLIC PROSECUTOR HAVE THE RIGHT TO BLOCK SOMEONES MONEY!!! THEY ACT ABSOLUTELY ILLEGAL AND NOT ACCEPTABLE AND DO RESPECT OR TO UNDERSTAND ANYWAY! THERE ARE ALREADY MANY REASON TUE SUE THEM AND I WILL LET TO KNOW YOU ALL EVERY DETAIL HOW AND WHY IF THEY DONT FINALLY UNBLOCK!!! AND IF THEY BLOCK ME ONE MORE TIME AFTER UNBLOCK IT HAVE TO BEEN SAID THEN I WILL SUE WITHOUT ANY MESSAGE AND WARNING!!!!!!!!!!!!!!! PS: SHUT UP WITH YOUR SENSELESS AND USELESS COMMENTS!!! SINCE 1 MONTH I DISCUSS AND FORCE TO GET MY EUR 15000 UPLOADED ACCOUNT BACK TO USE!!!!!!! UPDATE 17.09. AFTER I SENT ALL DOCUMENTS THEY WISHED MY ACCOUNT IS EVEN MORE CLOSED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NOW I MUST PAY EUR 3000 FOR 2 LAWYERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MY ANGER AND SHOCK IS EXTREMELY SINCE 1 MONTH AND IT JUST HURT TOO MUCH AND THE DISAPPOINTMENT IS HUUUUGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I COULD KILL THEM!!!!!!!! I WILL SHARE VERY FAST EVERYWHERE WHAT WIREX HAS DONE TO ME SINCE TODAY!!! REMEMBER MY NAME: EMRE SEZER !!!! YOU WILL READ IT NOW NEXT TO "WIREX" IF PEOPLE SEARCH "WIREX" OR JUST "WIRES REVIEWS OR EXPERIENCES" EVERYWHERE IN THE WWW I WILL SHARE NON STOP TILL TO END OF MY LIFE AND MAKE ALL POSSIBLE TO GET MY MONEY BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Emre Sezer
| 17.09.2023 - 17:29
Einfach Karte gesperrt, dann Zugang zur App gesperrt
Vor ca. 3 Wochen erst die Karte gesperrt und seit ca . 1 Woche auch den Zugang zur App.
Auf meine Nachfrage hin erhielt ich diese Info:
Zur Einhaltung regulatorischer Anforderungen sind wir verpflichtet, Compliance-Prüfungen bei unserem Kundenstamm durchzuführen. Leider hat unsere letzte Überprüfung ergeben, dass Ihr Konto gegen unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen verstößt, und wir sind daher gezwungen, Ihr Konto dauerhaft zu sperren.
Bezüglich der ausstehenden Beträge auf Ihrem Konto beachten Sie bitte, dass alle verbleibenden Beträge an die Quelle zurückgezahlt wurden.
Bitte beachten Sie, dass wir aufgrund geltender Gesetze und rechtlicher Anforderungen den Grund für die Schließung Ihres Kontos nicht offenlegen können und in Zukunft keine weiteren Anträge von Ihnen mehr annehmen können.
Bitte beachten Sie: Für die Bearbeitung der Übertragung kann eine Gebühr von 30,00 £ erhoben werden. Alle Kryptowährungsbestände werden zum Marktkurs zum Zeitpunkt der Bearbeitung in Fiat-Währung umgetauscht.
Kind regards,
Wirex Review Team
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Seit dem komme ich weder an die App noch erhalte ich Antwort auf meine Nachfrage was hier los sei, noch wurde mein Geld zurück an meine Tochter überwiesen.
Ich überlege mir noch die nächsten Schritte, vielleicht hat ja Jemand ähnliche Erfahrungen mit einem guten Ende gemacht?
Besser nicht eine Geschäftsbeziehung aufbauen.
Michael
| 18.08.2023 - 15:30